На вул.Яснополянській у Дніпрі встановили антивандальні люки: як йдуть роботи (ФОТО)

У 2018 році комунальники міста розпочали заміну звичайних люків на антивандальні. Це унікальна технологія, яка в інших містах України не використовується. Нововведення викликало багато схвальних відгуків від жителів міста.Наразі роботи з встановлення ведуться на вулиці Яснополянській. Ця вулиця поєднує житлові масиви Тополя та Перемога, а також в’їзд на Південний міст, тож має жвавий рух транспорту. Раніше водії були вимушені об'їжджати старі люки, тому що вони були продавлені та пошкоджені. Це було небезпечно для транспортних засобів та загалом для безпеки дорожнього руху.

“Живу на вулиці Яснополянській все життя. У нас була постійна проблема - весь час крали кришки люків уночі. Бувало зранку прокидаєшся, а кришки вже немає. Два рази міняли люк біля будинку власним коштом. Тепер поставили антивандальні і ми дуже задоволені”, - розповів Олексій, місцевий мешканець.

Роботи на цій ділянці тривають вже другий день. За цей час було встановлено близько 40 антивандальних люків.

Новий антивандальний люк на 60% складається з бетону і лише на 40% з чавуну, що робить його більш надійним. Такий люк витримує навантаження до 40 тон.Заміна одного люка триває лише 30 хвилин і для цього не потрібно використовувати таку застарілу техніку, як, наприклад, відбійний молот та чекати більше тижня, аби люк надійно зафіксувався.

Для встановлення таких люків використовується сучасна машина, що вирізає асфальт та дозволяє швидко встановлювати нові люки. Важливо зазначити, що зазвичай для виконання процедури встановлення таких люків потрібно використання чотирьох окремих машин: авто для перевезення бригади комунальників, машина для перевезення люків, резервуар для будівельних сумішей і води для їх розчинів, а також міні-навантажувач з фрезою та машина, що перевозить асфальт.

У Дніпрі всі ці функції виконує один вантажний транспортний засіб. У нього є простора кабіна з сидіннями у два ряди для перевезення бригади. На цей ж транспортний засіб навішується фреза. Його кузовна частина поділена на чотири частини - для перевезення старих та нових люків, для перевезення та нагрівання води, перевезення та нагрівання асфальту та для мішків з будівельними сумішами і необхідного інвентарю.

Тобто, якщо в європейських містах вся ця будівельна техніка займає один квартал, то у Дніпрі одна машина займає всього 15 метрів та завдає менше клопоту жителям міста.

Цього року комунальники вже замінили більше 650 люків, а до кінця року планується виконати заміну ще 2000.