Як у Дніпрі працює медична інформаційна електронна система

Медична електронна система – це онлайн-запис до лікаря, електронні амбулаторна картка пацієнта, рецепт, направлення до «вузького» спеціаліста чи стаціонару.

У Дніпрі заклади первинної ланки медицини вже майже цілком працюють в медичній інформаційній електронній системі. Це усі 12 центрів первинної медичної допомоги. Вторинна ланка (поліклініки та лікарні) – поступово теж впроваджують таку роботу. Мета одна – створити в місті єдину інформаційну медичну систему з електронним документообігом.

Медична електронна система – це онлайн-запис до лікаря (електронна реєстратура), електронні амбулаторна картка пацієнта, рецепт, направлення до «вузького» спеціаліста чи стаціонару.

«Для запровадження такої системи проведена велика підготовча робота. Коштом міського бюджету для центрів закуплено комп’ютери та іншу оргтехніку, проведений Інтернет зв'язок, навчили медичний персонал працювати в електронній системі. Маємо схвальні відгуки як від лікарів, так і від пацієнтів щодо роботи в новому форматі, оскільки, це дійсно зручно для всіх. Наприклад, вже майже 60% містян записуються на прийом до лікарів онлайн», - розповіла під час виїзної пресконференції 30 липня заступниця директора департаменту охорони здоров’я населення Дніпровської міської ради Юлія Віклієнко.

Представниця мерії також додала, що триває робота над впровадженням єдиного електронного рецепту. Поки що він працює лише в рамках державної програми «Доступні ліки», а вже скоро запрацює і в рамках муніципальної комплексної програми, за якою з міського бюджету виділяться кошти (понад 50 млн грн) на лікарські засоби для амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань безоплатно або на пільгових умовах.

Центр первинної медичної допомоги №3 – один із перших закладів, де почали впроваджувати медичну інформаційну електронну систему.

За словами генеральної директорки центру Ольги Шияти, з введенням електронної системи процес роботи цілком пришвидшився: «Дійсно стало в рази менше «паперового» процесу», починаючи від запису до лікаря і вже безпосередньо під час прийому. Звісно, тим пацієнтам, які ще не пристосувалися до електронних процесів, допомагаємо. Вони телефонують і реєстратор записує їх на прийом або лікар це робить, якщо це повторний візит».

Сімейна лікарка центру №3 Марина Ющенко швидко пристосувалася до роботи в новому форматі.

«Якщо раніше витрачалось багато часу на записи в звичайній паперовій амбулаторній картці, то зараз вона в електронному форматі. Це набагато швидше та зручніше. Уся база даних сформована в одній системі. Тобто зараз більше часу можемо приділити пацієнтам, а не писанині», - наголосила лікарка.

Дніпрянка Маргарита Ющенко відвідала свого сімейного лікаря разом з дочкою.

«Записалися на прийом онлайн, прийшли на свій час, ніяких черг під кабінетами, як раніше. Лікарка в комп’ютері через електронну систему внесла усю інформацію про візит. Так у 21-му столітті і має бути. Загалом позитивні зрушення і оновлення в медицині міста дуже помітні», - зазначила жінка.

Мешканка міста Ольга привели на прийом до лікаря дочку:

«Записалися через телефон із дому. А раніше це був цілий процес – прийти спеціально до поліклініки, щоб взяти талончик. А зараз – так зручно».