Інженерний шедевр і архітектурна краса: історія будівництва Мерефо-Херсонського мосту в Дніпрі
Мерефо-Херсонський залізничний міст у Дніпрі – унікальна інженерна споруда, яка для свого часу є справжнім технологічним дивом. Цей перший в Європі дуговий міст для залізниці став символом інженерної майстерності та незламності, адже він пережив війну, і після руйнувань пройшов через повне відновлення, пише «Наше місто».
Мерефо-Херсонський міст став не лише функціональною спорудою, а й національною пам’яткою, впізнаваною далеко за межами Дніпра.
Будували цей міст довго. Починали в часи Катеринослава, а завершили – в Дніпропетровську. Почалися роботи у 1914 році, проте через революцію 1917 року, довелось припинити роботи. Лише через 12 років ухвалили рішення про продовження зведення мосту. Завершити будівництво вдалось всього за 7 місяців.
Цей міст, залізобетонне мереживо із 35 арок, – справжня прикраса міста. Окрім цього, це туристичний об’єкт, мовчазний свідок багатьох історичних подій. Протяжність Мерефо-Херсонського мосту складає 1610 метрів.
Згідно з початковим задумом, планувалося зробити міст двоповерховим: крім залізничного полотна, там також повинна була проходити трамвайна лінія.
Під час Другої світової війни міст двічі руйнували. Також він неодноразово фігурує в художніх фільмах. Один з них — «Висота» 1657 року.