В Україні штрафи за перевищення швидкості можуть стати більшими

В Україні можуть зробити суворішим покарання за перевищення швидкості. Законопроєкт із відповідними пропозиціями зареєстрували на сайті Верховної Ради 26 травня, передає "Дніпро Оперативний".
В першу чергу автори ініціативи пропонують знизити так званий «нештрафований поріг» — у такому випадку водії отримуватимуть штрафи за перевищення швидкості на 10 км/год замість 20 км/год. Також пропонують запровадити вищі штрафи за порушення. Так, за перевищення швидкості на:
- 10–20 км/год передбачено штраф у розмірі 340 грн;
- 21–30 км/год — 680 грн;
- 31–40 км/год — 1360 грн;
- 41–60 км/год — 1700 грн;
- 61–80 км/год — 2720 грн;
- понад 80 км/год — 3400 грн.
Крім того, у документі вперше пропонується впровадити так званий "аварійний поріг": у разі створення аварійної ситуації за перевищення швидкості можливе навіть позбавлення водійських прав строком до одного року.
Що кажуть експерти?
Експерти Інституту досліджень авторинку наголошують: ідея запровадити пропорційну шкалу покарання виглядає логічною — вища небезпека, вищий штраф, менше порушень. Проте, за словами фахівців, така ініціатива має ризики. По-перше, статистика ДТП в Україні, яку ініціатори вказали в пояснювальній записці, не враховує комплексні фактори і базується на застарілих методах, що може викривляти реальні причини аварій. По-друге, поняття «аварійна обстановка» є юридично розмитим і може стати підставою для зловживань при позбавленні прав.
Окрім цього, аналітики попереджають про можливі корупційні ризики через широкі штрафні рамки, а також про економічні втрати: зниження продажів авто, падіння доходів від податків і послуг, скорочення мобільності водіїв.
За даними спеціалістів, світова практика демонструє, що без комплексного підходу — інфраструктури, освіти, адаптованих обмежень — покарання не завжди підвищують безпеку, а надмірний контроль викликає протест і падіння довіри.
Зауважимо, що законопроєкт перебуває на обговоренні та з часом може редагуватися.