Відсутність демократичної традиції, низька фінансова культура і бідність – основні причини корупції – співзасновник «Пропозиції» Андрій Дяченко
Лідер фракції ПП «Пропозиція» у Каховській міській раді, співзасновник партії Андрій Дяченко під час онлайн-засідання ПРОпозиціонери Клуб розповів про власне бачення причин корупції та пропозиції щодо боротьби з нею.
На думку пропозиціонера, не слід очікувати серйозних результатів в боротьбі з корупцією в силу кількох причин.
Інститут демократії зайшов до нас в 1991 році. І 30 років – це відносно невеликий проміжок часу у порівнянні з іншими країнами східної, а тим більше, західної Європи.
Навіть країни Балтії швидше адаптувалися, бо вони постійно опиралися тоталітарному режиму. В більшості інших країн пострадянського простору ситуація з корупцією особливо не відрізняється.
Друга причина цього явища – це бідність і низька фінансова культура наших громадян. Люди не розуміють специфіку бюджетних процесів. Навіть депутати місцевих рад і часом народні депутати в них не розбираються. А незнання породжує зловживання, – заявив Андрій Дяченко.
Водночас, на його думку, певні позитивні кроки впродовж останніх років все ж спостерігаються:
Електронні декларації чиновників – хороший інструмент боротьби з корупцією. Хоча дехто й намагається його нівелювати. Дерегуляція, яку пробує проводити центральна влада, теж позитивно відображається на прозорому веденні бізнесу і чесній сплаті податків. Безумовно, позитивний вплив має і робота системи держзакупівель ProZorro.
Ще один фактор – свобода слова і робота журналістів. Саме вони моніторять статки чиновників, які займаються розподілом фінансових і земельних ресурсів, де є серйозні корупційні ризики. Ці матеріали лягають в основу кримінальних проваджень.
Втім співзасновник партії «Пропозиція» додав, що ключовим фактором є ефективна робота судових інституцій і розуміння громадянами незворотності покарання за злочини, особливо, корупційні.
Нагадаємо, партія «Пропозиція» у своїй виборчій програмі виступає за впровадження контролю громадян над місцевим самоврядуванням через створення системи аудиту та громадського контролю діяльності місцевих рад, відкриті реєстри комунального майна в кожному органі місцевого самоврядування, публічне й відкрите управління комунальними підприємствами й передачу комунального майна в оренду або концесію з обов’язковим урахуванням думки місцевих жителів.