Вивезення сміття у Дніпрі: чому виникають складнощі процесу

Під час вивезення твердих побутових відходів перевізник часто стикається з численними труднощами, включаючи сезонні.

Зимою це пов'язано з утилізацією новорічних ялинок, навесні та восени - зібранням гілля, а влітку та на початку осені - з проблемою кавунів, говорить заступниця директора департаменту екологічної політики міської ради Ірина Козлова.

«Збільшуються обсяги сміття. Воно стає важким. А коли дощить, то ще й вологішим. Ця сезонна проблема притаманна не лише Дніпру, а й іншим містам. Ще існує низка факторів, які впливають на вивезення сміття. Серед них і збільшення кількості населення. Наразі маємо розрахункову цифру для Дніпра 1 млн 250 тис. мешканців. Також суттєво знизилися оплати за послугу. А перевізнику в свою чергу необхідно ремонтувати техніку, платити зарплатню робітникам, збільшувати кількість контейнерів, замінювати зламані баки. Ще одна проблема, яка впливає на графік вивезення сміття, – це брак кадрів. Не вистачає водіїв. Щодня у місті на лінії працює 34 сміттєвози. Перевізник докладає усіх зусиль, аби дотримуватися графіка. Наш департамент за цим уважно пильнує, контролює ситуацію», — підкреслила Ірина Козлова. Найближчим часом ситуацію з вивезенням сміття у проблемних районах буде виправлено та надалі посилено контроль.

За словами заступника директора ТОВ «Екологія-Д» Олексія Курського, ще одна проблема, з якою стикаються у роботі, - це припарковані поруч з контейнерами автомобілі. Через них сміттєвози не можуть під’їхати, аби вивантажити сміття з контейнерів.

«Інколи на одну і ту ж саму адресу доводиться приїжджати двічі й тричі за день, аби забрати сміття з баків. Якщо раніше сміттєвози могли виїжджати і о 2-й чи 3-й годині ранку, то нині ж лише з 05:00, оскільки діє комендантська година. Графік роботи сміттєвозу – 12 годин. Впроваджуємо і другі зміни. Працюємо і у вихідні. Докладаємо усіх зусиль, аби вчасно вивозити сміття. Водночас просимо населення сплачувати послугу, оскільки значно зросли борги. На сьогодні вони дорівнюють вже близько 220 млн грн. У приватному секторі рівень оплат знизився до 65 % , у багатоповерхівках – до 86 %», — додав Олексій Курський.

Щодо нестачі кадрів. Водій сміттєвоза —доволі специфічна професія. Не можна взяти на роботу будь-якого водія. Навчання потребує певного часу.

Дніпрянка Тетяна працює в одній із установ по вул. Шевченка,  вона додає, що дійсно нині збільшилася кількість сміття через баштанні відходи: «У цілому можу сказати, що сміття тут вивозять вчасно. Його обсяги значно виросли через сезон кавунів, динь».