Як зареєструвати припинення права власності на знищене житло

Міністерство юстиції України пояснило, як здійснити державну реєстрацію припинення права власності на нерухомість, знищену внаслідок бойових дій. Це є обов’язковою умовою для отримання компенсації за втрачений об’єкт, пише «Наше Місто» з посиланням на Департамент правового забезпечення ДМР.

Умови для реєстрації
Відповідно до законодавства, державна реєстрація припинення права власності можлива за наявності одного з таких документів:

Відомості про знищення об’єкта – отримані державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Витяг із Державного реєстру пошкодженого майна – поданий заявником або отриманий державним реєстратором. У документі має бути інформація про комісійне чи дистанційне обстеження, що підтверджує повне знищення об’єкта.
Акт комісійного чи дистанційного обстеження – поданий заявником або його завірена копія.
Якщо акт комісійного обстеження вимагає додаткового технічного обстеження, реєстрація проводиться лише на підставі відомостей з Єдиної державної електронної системи.

Необхідні документи
Для реєстрації слід подати:

Заяву власника (або співвласників) із засвідченням підпису відповідно до Закону України «Про нотаріат». У разі спільної власності подружжя заяву підписують обоє.
Документ, що посвідчує право власності (за винятком випадків втрати чи пошкодження документа або коли дані вже внесено до Державного реєстру прав).
Як подати документи
Документи подаються в паперовій формі особисто заявником, його представником за довіреністю, або уповноваженою особою. Реєстрацію можна здійснити через:

Державного реєстратора.
Центри надання адміністративних послуг.
Нотаріусів відповідного регіону.
У випадках знищення майна внаслідок бойових дій на територіях, тимчасово окупованих або в зоні активних бойових дій, реєстрація можлива в будь-якому регіоні України.

Адміністративний збір за реєстрацію в строк до 5 робочих днів не стягується з громадян, майно яких було знищено.