Задля повної безпеки: у Дніпрі відремонтують трамвайні колії на Амурському мосту

У Дніпрі наприкінці липня розпочнуть капітальний ремонт трамвайної колії та контактної мережі на Амурському (Старому) мосту. Роботи проводитимуть через критичний технічний стан рейок. Останній капітальний ремонт трамвайної інфраструктури на цій ділянці проводили ще у 2004 році.
При цьому, рух автомобільного транспорту мостом не припинятиметься. Трамвайні маршрути № 6 і № 9 буде тимчасово призупинено.
«Мова не про «косметику» чи заміну окремих елементів. Ми змушені робити ремонт — інакше доведеться просто закрити два трамвайні маршрути. І це — не гіпотетична загроза. За останні роки стан трамвайних колій на мосту критично погіршився: рейки щодня спричиняють затримки руху, влітку деформуються через спеку, трапляються сходження вагонів. У 2024 році вже було 9 таких інцидентів», — пояснив заступник директора КП «Дніпровський електротранспорт» Володимир Сусленков.
Трамвайна колія на мосту – конструктивно інтегрована у саму плиту мостової споруди, тому її часткова заміна або локальний ремонт неможливі.
«Це одна споруда. Неможливо «вийняти» рейку чи плиту окремо. До того ж, коли міст проєктували, не передбачили температурних компенсаторів у місцях деформаційних швів. Саме тому влітку рейки випинаються, ускладнюючи рух і створюючи загрозу не лише для трамваїв, а й для автомобілів. У деяких місцях зафіксовано просідання колії до 70 мм — це свідчить про руйнування внутрішніх каналів та основи. Ми досі тримали рух завдяки уповільненню швидкості трамваїв до 5–10 км/год. Але це межа», — зазначив Володимир Сусленков.
Трамвайні маршрути № 6 та № 9 є історично важливими: вони працюють ще з 1935 року і єдині сполучають мікрорайони вул. Єнеїди та Івана Нечуй-Левицького з центром міста.
«Маршрут № 6 не має дублювання іншим транспортом. Це не лише питання інфраструктури, а й соціального забезпечення мешканців цілого району. Саме тому місто вирішило залучити цільовий кредит під ремонтні роботи. Ці кошти — виключно під цей об?єкт», — каже Володимир Сусленков.
Капремонт серед іншого передбачає повну заміну трамвайного полотна, влаштування нових температурних компенсаторів і деформаційних швів, відновлення залізобетонних жолобів, контактної мережі та опор.
Перший етап розпочнуть у другій половині липня після завершення тендерної процедури. Роботи триватимуть до листопада 2025 року, а завершення — у 2026 після зимової паузи.
«Роботи спроєктовані так, щоб максимально зберегти рух автомобілів — буде звуження тільки в межах ділянки 200 м у місці активних робіт. Ніякого повного перекриття мосту не буде. Також ми відмовилися від великих огороджень — замість них використовуватимемо металеві стовпчики», - додав Володимир Сусленков.