Освітній простір Дніпра: від концепції до реальності

Освітній простір Дніпра: від концепції до реальності

Десятого вересня в Дніпровській міській раді в рамках чергового засідання комісії Громадського контролю депутати, громадськість і представники департаменту гуманітарної політики обговорили розвиток освітньої галузі в місті.

«Освіта в цілому виходить на новий рівень розвитку. Говорячи, зокрема, про Дніпро, не можна не помітити, яку увагу міська влада приділяє ремонтам шкіл і садків, оновленню матеріально-технічної бази. Зрозуміло, що цілком відремонтувати усі заклади одночасно неможливо, оскільки це достатньо витратно. Але цей процес активно просувається. Окрім того, запроваджено програму «Безпечна школа», яка зосереджена саме на комплексі заходів із перебування дітей у школі. Але у батьків усе одно виникають питання, і це абсолютно нормально. А тим паче, коли зараз навчання тривають у період карантину. З таким ми стикнулися вперше. Головне, щоб зараз освітній процес працював злагоджено», - підкреслила членкиня Громадської ради при Дніпровській міській раді Наталія Василенко.

Серед порушених під час засідання питань – як діяти у разі підозри чи підтвердженого Covid-19 в учня або працівника школи, а також брак груп подовженого дня, неробочі турнікети, нестача учителів з деяких предметів, електронна черга до дитсадків, благоустрій їхньої території тощо.

«Новий навчальний рік розпочали в умовах адаптивного карантину. Є як сприйняття, так і не сприйняття такої ситуації. Але все ж навчальний процес проходить, і на усі питання, що виникають, максимально оперативно намагаємося реагувати. Говорячи про підозру чи підтверджену хворобу Covid-19 в учня або працівника школи, то є чіткий алгоритм дій для керівництва школи за порадами головного санітарного лікаря України. Серед основного – учні, у яких наявні симптоми ГРВІ, не допускаються до занять. Співробітник школи, у якого виявлено підвищену температуру, теж не допускається до роботи. У разі підтвердження в учнів або працівників закладу коронавірусної хвороби, визначається коло контактних осіб. Усі вони відправляються на самоізоляцію. Далі вже вживають заходів, передбачених галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я», - розповіла начальниця управління освіти департаменту гуманітарної політики ДМР Оксана Салогуб.

Щодо пропускних турнікетів у школах, то усі вони у цілком робочому стані. Через адаптивний карантин для уникнення скупчення дітей у школах відкриті усі запасні входи-виходи і турнікети, тобто вони не здійснюють фіксацію. Водночас поліпшується ситуація з нестачею учителів з деяких предметів. Якщо влітку було 414 вакансій по місту, то зараз – 198.

На сьогодні 142 заклади освіти мають ліцензії на медичну практику. У цих школах працюють 100 медсестер і 9 педіатрів. Іще 12 закладів подали документи на отримання згаданої ліцензії. Утім, у 39 закладах є 41 вакансія медичних працівників.

Серед питань, що нині жваво обговорюють в інформаційному просторі, - заповнення анкет для отримання нового учнівського квитка (одна зі складових системи «Безпечна школа»), зокрема, необхідність надання персональних даних дитини та батьків.

За словами спеціаліста департаменту гуманітарної політики Артема Трапезнікова, уся інформація зберігається на серверах міської ради і захищена законом України про персональні дані.

Зі свого боку завідувачка сектору дошкільної освіти управління освіти Оксана Турчина пояснила питання реєстрації дитини до дитсадка через електронну чергу:

«Суттєво електронна черга може змінитися, коли реєструються заявки дітей пільгових категорій – вони мають першочергове право. Черга працює автоматично. Тобто, якщо дитина у поточному календарному році не потрапила у садок, відповідно до дати створення заявки вона переноситься на рік наступний. Це дві основні ситуації, коли електронна черга може змінюватися. Окрім того, зберігаючи дату створення заявки, батьки можуть змінити садок за відповідною заявою на ім’я керівника закладу (якщо в межах одного району) або до управління освіти (якщо садки у різних районах)».

Місто продовжуватиме проводити ремонти у школах і садках, а також благоустрій їхньої території. В. о. начальника відділу технічного нагляду департаменту гуманітарної політики Олександр Аджимян нагадав, що за останні роки комплексна увага була приділена покрівлям, заміні вікон, оновленню харчоблоків, санвузлів:

«Різні види ремонтних робіт проводяться в усіх школах. У першу чергу обиралися так звані школи-тисячники, щоб створити комфортні умови для максимальної кількості учнів. Звісно, роботи продовжуватимемо. Так, за дорученням мера Бориса Філатова, розробили відповідну програму ремонтів шкіл на 2021-2023 роки. Її детально опрацьовували з батьківською та педагогічною радами. Садки теж поступово ремонтуватимемо, зокрема і пішохідні зони».

Депутатка міськради Наталія Демідова позитивно підсумувала засідання.

«Такі дискусійні зустрічі є вкрай важливими. Порушуються теми, які цікавлять містян. Освітою, як і медициною, цікавляться майже усі. Пролунали актуальні питання. Представники профільного департаменту щиро на все відповіли», - підкреслила депутатка.