Соціалізація – у пріоритеті: як у Дніпрі діти навчаються в інклюзивних дошкільних групах

Соціалізація – у пріоритеті: як у Дніпрі діти навчаються в інклюзивних дошкільних групах

У Дніпрі запроваджено інклюзивне навчання у 21-му закладі дошкільної освіти для 31-ї дитини

У Дніпрі запроваджено інклюзивне навчання у 21-му закладі дошкільної освіти для 31-ї дитини (ДНЗ № 43, 107, 112, 163, 164, 181, 189, 195, 197, 209, 244, 311, 316, 323, 337, 340, 349, 358, 375, НВК № 144, НВО № 28). З особливими хлопцями та дівчатами там працюють асистент вихователя, практичний психолог, учитель-логопед і вчитель-дефектолог.

Так, наприклад, у КЗО «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 340 комбінованого типу» Дніпровської міської ради – чотири спеціалізовані групи для дітей з порушеннями зору, дві групи для дітей із затримками психічного розвитку, і з 2018 року відкрилася одна інклюзивна група.

«В інклюзивній групі навчається 20 дітей та дівчинка з особливими потребами – Надія. Ми організували для неї команду супроводу, яка постійно з нею працює. У неї є індивідуальна програма, що постійно переглядається – не рідше ніж кожні півроку або частіше, за потребою. Ми тісно співпрацюємо з батьками Надії. Але головне – ми працюємо з дитиною, а не з її діагнозом», – розповідає завідувачка ДНЗ № 340 Ганна Кірсанова.

Як розповідає психолог навчального закладу Оксана Тогобецька, найголовніше у роботі з дітьми в інклюзивних групах – це їхня соціалізація. Саме тому хлопців і дівчат залучають до участі у святах і різноманітних розвагах.

«Головна проблема для Надійки – це відсутність бажання контакту з оточуючими. Тому ми вводимо елементи сюжетної гри, залучаємо до ігор у групі. Враховуючи особливості дитини, ми зробили спеціальне місце для її усамітнення за потреби. Зараз вона вже спокійно звертається по допомогу до дорослих (раніше такого не було) та підтримує стосунки з дітками в групі», – каже практичний психолог.

Довідка.Станом на 1 вересня 2019 року для забезпечення рівного доступу дітей до якісної дошкільної освіти у Дніпрі функціонує 174 заклади комунальної форми власності, 1 – державної та 4 – приватної. Також у місті діють 34 навчально-виховні комплекси з дошкільними відділеннями комунальної форми власності та 2 – приватної. У місті функціонує 239 спеціальних груп для дітей з різними формами захворювання, в яких виховується 4062 хлопці та дівчата.