Рівень автомобілізації Дніпра: чи загрожує місту транспортний колапс?

Рівень автомобілізації Дніпра: чи загрожує місту транспортний колапс?

Новости 12 марта 2020, 16:53

У Дніпрі серед найбільших міст України наразі найкраща ситуація з трафіком, –  зазначила під час пресконференції 12 березня експертка у сфері регіонального та міського розвитку Надія Міхно. Вона навела дані щорічного рейтингу найбільш завантажених міст «Traffic Index 2019».

Його оприлюднила нідерландська компанія «TomTom», яка займається розвитком транспортної навігації.

«Аналітики «TomTom» оцінили ситуацію на дорогах 416 міст у 57 країнах світу. Найгіршим виявилося індійське місто Бангалор. Середній рівень завантаженості  там становить 71%. Далі йдуть Маніла – 71% і Богота – 68%. Серед європейських міст із найбільшими заторами у топ потрапили Москва (6-те місце у світі, середній рівень завантаженості – 59%), Стамбул (9-те місце, 55%) та Київ (12-те місце, 53%). Також у рейтингу опинилися Одеса (18-те місце у світі, 7-ме – у Європі, середній рівень завантаженості – 47%), Харків (29-те у світі, 13-те в Європі, 43%) і Дніпро (47-ме у світі, 23-тє у Європі, 37%)», – повідомила Надія Міхно.

Для вирішення проблем із трафіком у світі існує два підходи. Перший – традиційний – побудувати нові дороги, розширити вулиці, збільшити кількість смуг, тобто у центр уваги поставити водія. Другий – більш сучасний – змінити поведінку людей: мешканців міста стимулюють їздити на велосипедах, ходити пішки та пересуватися громадським транспортом. У Дніпрі останнім часом дотримуються сучасного підходу, зокрема, покращують ситуацію із електротранспортом і маршрутками.

«У місті було створено два нових тролейбусних маршрути (на житловий масив Сокіл та на Сонячний), а також відновлено рух електротранспорту на ж/м Парус. Цього року заплановано відкриття ще одного тролейбусного маршруту до Придніпровська і продовження маршруту від центру міста до житлового масиву Перемога-6. Щороку ведеться закупівля електротранспорту, який відповідає сучасним стандартам – має кондиціонери та пристосований для маломобільних груп населення. Також відбувається поступова відмова від маршруток у бік автобусів великої місткості. Вони вже працюють на декількох маршрутах», – розповів заступник директора департаменту–начальник управління транспорту департаменту транспорту і транспортної інфраструктури ДМР Олександр Лещенко.

Водночас завдяки роботі інспекції з питань контролю за паркуванням у Дніпрі зменшились затори.

«Наразі інспектори активно стежать за дотриманням правил паркування у місті та вчасною оплатою паркування. Якщо автомобілі суттєво перешкоджають руху, то їх відразу евакуюють. З водіями ведуться роз’яснювальні бесіди. Тож на сьогодні ми бачимо, як змінюється культура паркування у місті», – зазначив начальник відділу тимчасово затриманих транспортних засобів інспекції з контролю за паркуванням ДМР Віталій Бережний.