Як український GeoStorm Technology намагається приборкати стихійні лиха

Як український GeoStorm Technology намагається приборкати стихійні лиха

І конкурувати з Google, IBM й іншими світовими гігантами

«Щорічно наслідки екстремальних погодних явищ призводять до численних жертв та значних матеріальних збитків. Тільки у 2019 році зміна клімату стала причиною 409 стихійних лих у всьому світі й завдала економічних збитків у $232 млрд», – розповідає один із засновників і CEO стартапу GeoStorm Technology Олег Дрижак. Яке рішення проблеми розробила його команда? Як просуває на ринку Climate Tech? Де знаходить клієнтів для свого продукту? І до чого тут $41 трлн? Відповіді на ці та інші питанняMindотримав від команди проекту.

Конкурентне середовище.У ніші своєчасного виявлення небезпечних метеорологічних явищ і запобігання їх наслідкам ведеться чимало розробок. На початку 2020 року Google заявила про плани запустити технологію з новими моделями штучного інтелекту (ШІ), що дозволяє майжемиттєво прогнозувати погоду з високою точністю, й інтегрувати її в будь-які бізнеси. А уряд Великобританії виділив 1,2 млрд фунтів стерлінгів на розроблення сучасного суперкомп'ютера дляпрогнозування суворих погодних умов і наслідків зміни клімату. Навесні минулого року IBM анонсувала запусксервісу Weather Signals, призначеного для бізнес-планування.

«Погодні умови стають все більш волатильними, а їхні наслідки – катастрофічними. Вони ставлять під загрозу понад 30% економіки. Найбільш вагомий челендж у цій справі – оцінка ризиків, контроль і протидія змінам клімату. Саме тут зараз працюють найкращі уми науки і задіяний безпрецедентний інвестиційний пакетClimate Action 100+розміром на рівні $41 трлн. Ця ніша стала новим вектором бізнесу для нашої команди з хорошим потенціалом монетизації», – пояснює Олег Дрижак.

Що виводить на ринок GeoStorm?Рішення для аварійного оповіщення про наближення стихійного лиха і вживання термінових заходів для запобігання або зведення до мінімуму матеріальних збитків і травм людей.

Автори запевняють, що аналогів їх рішенню у світі немає. У квітні 2020 року стартап був визнаний «Топ-інноватором» Світовим банком і колегією суддів Draper University. Технологія дозволяє:

  • розпізнавати небезпечні метеорологічні явища в режимі реального часу;
  • утричі збільшити дальність спостереження;
  • відсівати великий спектр шумів, що пригнічують точність і дальність зчитування опадів і швидкості вітру (усувати перешкоди від 4G і 5G і т. д.);
  • отримувати 3D-форму з точними краями метеоявищ.
Як український GeoStorm Technology намагається приборкати стихійні лиха

В основі технології –застосування ШІ й алгоритмів адаптивного решітчастого фільтру(ALFA).

«По суті, ми продаємо модуль digital signal processing («материнську плату» для простоти розуміння), прошитий нашими алгоритмами ALFA. Це «щастя» встановлюється в радари, якими зараз вимірюють погоду метеостанції, морські судна, авіаслужби тощо)», – пояснює CEO GeoStorm Technology.

За його словами, прогнозування погоди зараз робиться складними обчислювальними моделями і суперкомпьютерами, куди передаються дані з радарів і обробляються до 6 годин: «Ми ж це робимо буквально моментально на материнській платі в модернізованих радарах замовників. Далі збираємо дані з цих радарів собі на сервер для обробки нашим ШІ, щоб автоматично визначати тип метеоявища і багато його параметрів».

СТО компанії Геннадій Жуга додає, що їхня технологія, яка ґрунтується на ALFA, дозволяє істотно розширити можливості метеостанцій і, відповідно, підвищити рівень метеослужб у цілому. «Наші алгоритми, крім стандартної, видають додаткову інформацію метеорологам і аналітикам. Такий підхід підвищує точність і швидкість розпізнавання небезпечних метеоявищ. А додаткові параметри (Big Data) служать для навчання ШІ, який може в автономному режимі обробляти дані й попереджати про зміну погодних обставин. Передбачення метеоявищ відіграє ключову роль в економіці, охороні здоров'я та інших важливих сферах», – уточнює Геннадій Жуга.

Як український GeoStorm Technology намагається приборкати стихійні лиха

Як створювали продукт?СЕО стартапу розповідає, що технологія базується на теорії, яку понад 20 років розвивав відомий вчений Давид Леховицькій. «За цей час він не тільки розвинув теорію решітчастих фільтрів, показав напрямки їх впровадження, а й виростив цілу плеяду учнів і послідовників, був їхнім керівником з написання дисертацій. Зокрема, Геннадій Жуга і Андрій Семеняка (CIO GeoStom Technology) успішно захистили дисертації під його керівництвом», – пояснює Олег Дрижак.

Ця теорія і дослідження лягли в основу стартапу GeoStom Technology, який партнери відкрили в Ізраїлі у 2020 році.

Як український GeoStorm Technology намагається приборкати стихійні лиха

На фото (зліва направо): Геннадій Жуга, Олег Дрижак, Андрій Семеняка

Хто цільова аудиторія?«Зараз ми фокусуємося на двох цільових групах: виробниках радарів і метеорологічних станціях. У середньостроковій перспективі хочемо самі стати платформою погодних даних і аналітики, щоб безпосередньо надавати послуги найрізноманітнішим індустріям», – каже Олег Дрижак.

Як команда просуває продажі?Перші переговори з потенційними клієнтами та експертами СЕО GeoStom почав завдяки своєму членству в організації Global Shapers і контактам у Давосі, де тема клімату і катастрофічних погодних явищ була в топі глобальних ризиків.

«Наразі у нас запущені три пілотні проекти з метеостанціями в Ізраїлі та Європі, а також погодною платформою ClimaCell, де хочемо відпрацювати процес інтеграції нашого рішення, паралельно вирішити завдання щодо продукту і стратегії. Це будуть перші доходи стартапу за фактом успішного впровадження. Ще не розголошуємо очікувань щодо доходів: зараз вимірюємо «апетит» індустрії до нашої технології і ведемо консультації про встановлення оптимальної ринкової ціни», – розповідає спікер.

Також команда почала переговори з авторитетними обсерваторіями і виробниками радарів (компанії списку Fortune 500). «Наш ринок дуже чутливий до провідної наукової думки і технологій, тому в стратегії просування націлюємося на найавторитетніших експертів, за якими йдуть і клієнти, й інвестори. Цими питаннями опікується величезна кількість стейкхолдерів – обсерваторії, вчені провідних університетів та дослідницьких центрів світу, корпорації, метеорологічні служби, міська влада, компанії з агро, сфери розваг, гірничодобувної промисловості, страхування та інвестиційні групи. Коли трохи вщухне резонанс з коронавірусом, людство повернеться до врегулювання питань погоди і клімату ще більш усвідомлено, а, значить, нам буде легше вибудовувати партнерські відносини», – сподівається Олег Дрижак.

Що далі?У травні 2020-го GeoStom зарахований до програми MassChallenge Boston 2020. Цей акселератор підтримує стартапи з високим потенціалом на ранніх стадіях, пропонуючи доступ до світових експертів, великої екосистеми корпоративних партнерів і різних каналів отримання інвестицій і доходів.

Брати участь у програмі команді порекомендувала їх радник – менеджер з інновацій і стратегічних альянсів Samsung Electronics. «У акселератора дуже високі результати випускників: 89% активні або зробили екзит, понад $6 млрд залучених інвестицій, $3 млрд виручки і 157 000 робочих місць. Для нас участь у акселератор, у першу чергу, – розширення співпраці з корпоративними партнерами і зростання продажів, у другу – можливість швидше залучити венчурні інвестиції. Але ми зіставлятимемо цю можливість з темпами зростання доходів і потреб фінансування в найближчі місяці. Очікуємо, що акселерація не тільки допоможе нам вдосконалити технологію, а й дозволить GeoStorm швидше увійти в прем'єр-лігу лідерів бізнесу, пов'язаного з погодою і кліматом», – резюмує Олег Дрижак.

Рік створення компанії:2020

Засновники:Олег Дрижак, Геннадій Жуга, Андрій Семеняка

Кількість працівників:13, планується розширити менеджмент і збільшити команду розробників

Місцезнаходження офісів:штаб-квартира – у Тель-Авіві, R&D – у Харкові


Mind.ua