
В Україні набула чинності нова урядова постанова, яка надає мобільним операторам законне право блокувати номери, що здійснюють спам-дзвінки. Відповідні Правила почали діяти з 2 жовтня 2025 року, і за цей час вже було заблоковано тисячі нав’язливих номерів. Про це повідомляє Gorsovet з посиланням на міністра цифрової трансформації Михайла Федорова.
Тепер кожен українець може долучитися до боротьби зі спамерами та допомогти операторам очистити мережу.
Що таке спам-дзвінки?
Спам-дзвінки – це дзвінки рекламного характеру, коли компанії телефонують користувачам без їхньої попередньої згоди, нав’язуючи товари чи послуги. Ці дзвінки часто здійснюються через автоматичні системи та є джерелом постійного дискомфорту для абонентів.
Як заблокувати спам-номер: інструкція для абонентів
Нові правила дозволяють громадянам скаржитися на конкретні номери, з яких надходять нав’язливі дзвінки. Звернення до оператора є найшвидшим способом допомогти заблокувати джерело спаму.
Оператор | Способи подачі скарги |
Vodafone | У застосунку My Vodafone, за номером 111 або 0 800 400 111 (в Україні). |
Kyivstar | У застосунку Мій Київстар, за номером 466 або 0 800 300 466 (в Україні). |
lifecell | У застосунку My lifecell, за номером 5433 або 0 800 20 5433 (в Україні). |
Альтернативні канали для скарг
Якщо ви хочете поскаржитися безпосередньо державним органам, можна скористатися такими каналами:
- Гаряча лінія Уряду: Зателефонувати за номером 1545.
- НКЕК: Залишити відповідну заявку на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій (НКЕК).
Уряд закликає громадян активно залишати заявки та допомагати мобільним операторам боротися зі спамерами, забезпечуючи комфортніше користування зв’язком.