Дніпровський метрополітен єдиний в Україні ремонтує рухомий склад власними силами
У дніпровському метрополітені – 45 вагонів. Усі вони доволі старі (їм майже чверть століття), тож постійно потребують ремонту. Страждає рухомий склад підземки не лише через строк експлуатації, що добігає кінця, а й через вандалізм пасажирів.
Щотижня співробітники метрополітену перетягують мінімум один-два дивани і латають пошкоджену обшивку – а це дорогий негорючий пластик! І дніпровський метрополітен єдиний в Україні, що здійснює ремонт виключно власними силами.
«У цеху поточного огляду протягом дня відбувається постійний обіг вагонів, у цеху капітального ремонту роботи йдуть на п'яти вагонах одночасно. Діагностику електричної апаратури, дефектоскопію і ремонт великих вузлів – кузова, візків, колісних пар – усе робимо самі: від розбирання візків до відновлення колісних профілів. Навчилися навіть з елементами декору у вагоні працювати», – розповів головний інженер КП «Дніпровський метрополітен» Сергій Яриновський.
Ремонт одного вагона займає у співробітників електродепо від 2,5 годин до 3,5 місяців.
«Через цех техогляду щодня проходять усі задіяні потяги дніпровського метро. Кожні 20 годин поїзд заходить у депо, його оглядають, перевіряють кріплення всіх деталей, нагрівання підшипників і відразу усувають виявлені несправності. Після цього він знову вирушає на лінію. Зі зростанням пробігу регламент передбачає все більш складні та об'ємні ремонти рухомого складу, усі вони виконуються силами наших співробітників», – розповів начальник служби рухомого складу та капітальних ремонтів Дмитро Шендрик.
Капітальний ремонт в електродепо дніпровського метрополітену цьогоріч пройшли вже три вагони.
«Фактично їх розібрали повністю, а потім зібрали з нуля. Ще два вагони вже на стадії виходу в експлуатацію. Останній ми випустимо до кінця року. Кожні п'ять років потяги проходять капітальний ремонт. В Україні такий складний вид ремонту виконується тільки в нашому метрополітені», – пояснив заступник начальника служби рухомого складу та капітальних ремонтів Валентин Загоруйко.
Дніпровське метро справляється з усіма проблемами своїми силами, але зараз дуже потребує підкріплення. У першу чергу, необхідні слюсарі з ремонту рухомого складу, також не вистачає шляховиків і токаря. І якщо людей зрештою знайти можна, то як впоратися із вандалами – не знають. Але вкотре просять пасажирів дбайливіше ставитися до метро.
«Цьогоріч ми випускаємо перший вагон, в якому самі встановили на стінах новий пластик, поміняли лінолеум і перетягнули обшивку на диванах. Довелося навчитися і цього. Ми переживаємо, що таким гарним вагон проїздить недовго. Нам незрозуміло, навіщо люди видряпують імена на стінах, рвуть і ріжуть сидіння, б'ють скло!» – зазначив головний інженер КП «Дніпровський метрополітен» Сергій Яриновський.