Пенсії в карантин: роз’яснення Пенсійного фонду Дніпропетровської області
Про зміни у пенсійному забезпеченні та як працює Пенсійний фонд області у період карантину розповідає начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області Юрій Козак, передає«Наше Місто».
— Рішенням уряду з 12 березня 2020 року в Україні був запроваджений карантин через поширення Covid-19, який подовжили до 24 квітня. В роботі багатьох установ, організацій, підприємств відбулись кардинальні зміни.
Як працює Пенсійний фонд у період карантину?
— Нам теж довелось переформатуватись. Пенсійна система повинна працювати безперебійно та своєчасно. На Пенсійний фонд області покладена реалізація державної політики в частині соціального забезпечення громадян, а саме: з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.
Тому найголовніше для нас — виконати свої функції і завдання, а це: призначення, перерахунки, фінансування виплат пенсій, ведення Реєстру застрахованих осіб, переведення паперових пенсійних справ в електронний формат тощо, і зберегти здоров’я співробітників.
Також піклуємось про здоров’я мешканців області. І хоча ми надаємо послуги людям різних вікових груп — це роботодавці, працююче населення, студентська та учнівська молодь, але все ж таки основна частина наших клієнтів – люди літнього віку, тобто з групи ризику щодо можливості важкого перебігу захворювання.
На час дії карантину ми обмежили доступ до своїх сервісних центрів. Проводиться прийом документів, які потребують негайного вирішення, через спеціальні бокси, що розміщені при вході до приміщень сервісних центрів. Зверну увагу, що ми дотримуємося вимог протиепідемічних заходів і вимагаємо цього від наших відвідувачів. Розумію, що в цьому є певні незручності для деяких пенсіонерів, але це тимчасово. А щоб люди могли отримувати послуги, не виходячи з дому, у Пенсійному фонді України працюють власні електронні онлайн-ресурси, перш за все це вебпортал: https://portal.pfu.gov.ua/.
Які послуги можна отримати через вебпортал?
— Особистий кабінет користувача надає багато можливостей, це:
— подати заяву про призначення пенсії в один дотик, заяву про перерахунок пенсії;
— отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом (форми ОК-5/ОК-7, довідка про розмір пенсії, відомості про виплачену заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж, інші);
— подати звернення (заяву, скаргу, пропозицію).
Також є можливість бути на зв’язку із Пенсійним фондом і через смартфони – завантажуйте мобільний додаток «Пенсійний фонд» і отримуйте доступ до електронних сервісів у зручному для вас форматі.
Працюють телефони гарячих ліній: номери можна подивитись на інформаційній сторінці Головного управлінняhttps://www.pfu.gov.ua/dp у підрозділі «Контакти».
Чи змінились графіки виплати пенсій? Чи змінюється спосіб отримання пенсійних виплат для пенсіонерів?
— Ні, не змінились ані графіки виплат, ані спосіб отримання пенсії. Щомісяця ми фінансуємо пенсійні виплати з 4-го по 25-те число. А от отримувати пенсію через банк чи через пошту обирає за власним бажанням сам пенсіонер.
З 1 квітня поточного року повинен був відбутися перерахунок пенсії. Чи проведений він та для кого?
— Так, дійсно, відповідно до частини 4 статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» з 1 квітня без додаткового звернення особи проведений перерахунок пенсій тим, хто на 1 березня року, в якому здійснюється перерахунок, набули на нього право. А це пенсіонери, які отримують пенсію два роки і більше і при цьому продовжують працювати офіційно, тобто зі сплатою внесків до Пенсійного фонду, навіть якщо людина працювала не постійно, а з перервами.
При цьому обираються найбільш вигідні умови перерахунку: лише з урахуванням страхового стажу чи страхового стажу і заробітку.
Особи, які мають право на підвищення пенсії, пенсію в новому розмірі вже почали отримувати у квітні поточного року.
Кабінет Міністрів України 1 квітня поточного року ухвалив постанову «Питання підвищення пенсійних виплат та надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році». Що це означає для наших пенсіонерів? Які ще зміни плануються у пенсійному забезпеченні найближчим часом?
— По-перше, передбачено, що з 1 квітня 2020 року пенсіонерам, яким виповнилося 80 років, буде встановлена щомісячна компенсаційна виплата до пенсії в розмірі до 500 гривень. Але є умова – виплати отримають особи зазначеного віку, в яких пенсія не перевищує розмір середньої заробітної плати за 2019 рік – 9205 гривень.
Якщо пенсіонеру 80 років виповниться після 1 квітня 2020 року, хвилюватись не треба, щомісячна компенсація буде встановлюватись з дати досягнення такого віку.
Є ще один момент: якщо пенсіонер старше 80 років має страховий стаж не менше 25 років (вимога для чоловіків) або 20 (для жінок), то після встановлення доплати розмір пенсії не може бути нижчим за 2600 гривень.
По-друге, органам Пенсійного фонду України доручено у квітні 2020 року забезпечити проведення виплати одноразової грошової допомоги у сумі тисяча гривень пенсіонерам, пенсія яких не перевищує 5 тисяч гривень.
Зверну увагу, що виплата буде розпочата невідкладно після внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік».
По-третє, визначена дата проведення індексації пенсій у 2020 році — це 1 травня.
На що можна звернути ще увагу наших читачів? Чого побажати?
— Користуючись нагодою, наголошую, що будь-які виплати перерахованих пенсій, компенсацій, грошової допомоги проводяться в установленому порядку через уповноважені банки або доставляються додому листоношами АТ «Укрпошта». Будьте уважними, не довіряйте шахраям та неофіційним джерелам інформації.
Бережіть себе, не виходьте з дому без вкрай нагальної потреби та будьте здорові. Разом ми витримаємо будь-які негаразди.