Де і як можна провести процедуру приватизації житла у Дніпрі

photo_2024-04-14_10-39-29

Приватизація житла, передусім квартир у багатоквартирних будинках, триває в Україні та, зокрема в Дніпрі понад 30 років.  Саме факт приватизації дає можливість власнику повністю розпоряджатися  житлом або  іншим приміщенням. Чому питання приватизації актуальне і зараз, – розбирався кореспондент “НМ”.

90 відсотків житлового фонду вже приватизовано
Статистика свідчить: станом на сьогодні в Дніпрі вже приватизовано та перебуває у приватній власності громадян понад 90% житлового фонду, що підлягає приватизації.

Втім, процедура приватизації житла і досі не втрачає актуальності. Адже через різні життєві обставини та ситуації певна кількість мешканців,насамперед – люди літнього віку, могли не пройти цю процедуру в минулому.

Приміром, у Дніпрі за 5 місяців 2024 року громадянами  приватизовано 186 житлових приміщень, в тому числі –  132 квартири та 54 кімнати у гуртожитках. Такі дані наводить Андрій Демченко, заступник начальника відділу приватизації житлового фонду та гуртожитків департаменту житлового господарства Дніпровської міської ради.

Актуальне питання для багатьох мешканців – приватизація житла у гуртожитках.  Станом на цей час в комунальній власності громади Дніпра знаходяться 89 гуртожитків. Наразі надано дозвіл на приватизацію житлових приміщень у 85 гуртожитках.

– На сьогодні у власність громадян передано близько 2500 жилих приміщень у гуртожитках, що становить біля 27% від їхньої загальної кількості, –  зазначає Андрій Демченко.
Де і як можна провести процедуру приватизації житла?
Зараз для того, щоб приватизувати, приміром, квартиру, потрібно виконати певні кроки, розповідають у міській раді Дніпра. Головне, що варто знати – ця процедура здійснюється через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи), які попри війну, стабільно працюють у місті Дніпро: 

– Приватизація житлового фонду — це адміністративна послуга, – пояснює Андрій Демченко. – Вона надається через Центри надання адмінпослуг. 

У нашому місті є декілька ЦНАПів, де можна отримати цю послугу. На лівому березі – Лівобережний ЦНАП  (проспект Слобожанський, 31-Д, торговельний центр «Наша правда»),  ЦНАП «Я – ветеран» (просп.Слобожанський, буд. 8), ЦНАП «Північний» за адресою: вул. Нижньодніпровська, 17 (ТЦ “Караван”). Також – у Правобережному ЦНАПі, який знаходиться в ТЦ “НЕО-ПЛАЗА” на вул. Марії Кюрі, 5.

 Графік роботи – з 9.00 до 18.00 по робочих днях. Також можливий онлайн-запис до електронної черги.

Варто зазначити: профільні відділи приватизації у ЦНАПі надають мешканцям міста консультації щодо цього процесу. Перелік необхідних документів для приватизації можна отримати в ЦНАПі або на офіційному сайті Дніпровської міської ради (розділ ЦНАП – житлові питання), або завантажити звідси

Яка процедура та які документи треба зібрати?

Фахівці нагадують, що  для того, щоб розпочати процедуру приватизацію в ЦНАПі, треба мати в наявності низку документів.

– Заявник звертається до нас й отримує перелік документів, які йому необхідно зібрати для отримання даної послуги, – пояснює Ольга Чернодуб, начальниця відділу ЦНАП «Лівобережний». –  Цей перелік складається з 21 документа. Згідно до цього переліку людина збирає пакет документів, надає нам.
Тож людині, яка має намір приватизувати житло, знадобиться певна старанність та педантичність під час збору документів.

– Мені призначили дату й час, на який я прийшов,- ділиться враженнями пан Сергій, мешканець Дніпра. – Надав свої основні документи — паспорт і код. Мені пояснили порядок й список документів, які я повинен підготувати. Нічого складного й страшного.

Завдяки ефективній роботі фахівців Центру надання адмінпослуг процедура відбувається зрозуміло та оперативно.

Опрацьовує відповідні заяви департамент житлового господарства міської ради.  Протягом 50 календарних днів громадянин отримує свідоцтво про право власності.

Саме цим документом оформляється передача квартир та житлових приміщень у гуртожитках у власність громадян.

Зі свого боку право власності підлягає обов’язковій державній реєстрації  в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Зробити це власники жилих приміщень можуть звернувшись до ЦНАП.

Втратили свідоцтво про право власності? Можна оформити дублікат

Також департамент житлового господарства міської ради, який є органом приватизації з 1993 р., також оформлює дублікати свідоцтв про право власності, які були отримані внаслідок приватизації та з якихось причин втрачені власниками.

Процедура оформлення дублікату відбувається в департаменті. Для цього усі  власники житла мають дійти згоди та спільно заповнити заяву (у разі смерті одного з власників надається запит нотаріуса, у якого відкрита спадкова справа).

Після подання заяви та всіх необхідних документів власникам або спадкоємцям надається запит до ДМ БТІ та текст оголошення в газету, де повідомляється про втрату правовстановлюючого документу.

Після виконання всіх законодавчо встановлених дій власники отримують дублікат втраченого свідоцтва.