П’ять комунальних маршрутів Дніпра майже за рік перевезли мільйон пасажирів
У місті Дніпро з минулої осені розпочали працювати комунальні автобуси за ініціативою мера Бориса Філатова. Ці автобуси обслуговують соціальні маршрути, які забезпечують транспортну доступність до місць, недоступних для електротранспорту.
Вони були впроваджені після трагічної події, коли ракета влучила в одне з приватних автотранспортних підприємств у Дніпрі. Це призвело до повного знищення 48 великих і 6 середніх автобусів, а також пошкодження приблизно 100 інших транспортних засобів. Крім транспортного парку, теж зазнали збитків ремонтні цехи, адміністративна будівля, шиномонтаж, мийка та малярня.
Проте завдяки підтримці міської влади, небайдужих бізнес-структур та інших міст України вдалося забезпечити безперебійну роботу маршрутів, які зазвичай обслуговувалися цим підприємством. Міська влада Дніпра координувала роботу та забезпечила автобусами ті маршрути, які підприємство тимчасово не могло обслуговувати. Для цього із допомогою Києва, Вінниці, Кельна та приватних бізнесів передали 44 великих автобуси до Дніпра. Це свідчить про взаємодовіру між місцевою владою та іншими структурами, які допомагали у складний період.
З ініціативи мера Бориса Філатова на базі КП «Дніпровський електротранспорт» ДМР було створено 5 нових комунальних маршрутів: № 7-К, № 32-К, № 48-К, № 75-К, № 109-К. Ці маршрути здійснили перевезення майже мільйона пасажирів з моменту їх запуску.
«Автобуси в нас зʼявились торік. Їх до Дніпра привезли з різних українських та європейських міст. Всі вони великої місткості та пристосовані для перевезення людей з інвалідністю», – коментує начальник автоколони КП «Дніпровський електротранспорт» ДМР В'ячеслав Павленко.
Крім того, мер додав, що нові комунальні маршрути зазнали великого попиту серед населення, зокрема, вони дуже популярні серед людей з інвалідністю. Для забезпечення безпечного перевезення таких пасажирів, водіям проводять спеціальні тренінги. До одного з таких тренінгів долучився водій маршруту № 32-К, на ім'я Костянтин Яриш.Він понад 15 років перевозить пасажирів: «У нас робота міняється постійно, особливо у час повномасштабної війни. У місті дуже багато переселенців, людей поважного віку та осіб з інвалідністю. Тож важливо знати, як їм допомогти заїхати до автобуса. Бо тут основну роль відіграє водій, який має правильно підʼїхати до зупинки та допомогти опустити пандус».
Такі тренінги проводять разом із представниками Центру соціальної адаптації людей з інвалідністю ГО «Океан добра». Вони очно показують водіям, як правильно допомогти людині з інвалідністю заїхати до автобуса. Важливий критерій – відстань від машини до зупинки не має перевищувати 30 см. «У 2019 та у 2020 роках ми проводили подібні тренінги для водіїв тролейбусів. А сьогодні – водіїв автобусних комунальних маршрутів», – зазначила голова центру Ольга Волкова.