Розбирають завали, ремонтують зруйновані мережі та вивозять сміття. Як комунальний фронт Дніпра ліквідує наслідки обстрілів рф

photo_2023-08-21_19-45-01 (5)

У комунальному секторі міста Дніпра активно проводяться роботи з відновлення освітлення, водопостачання та теплопостачання, а також з надання допомоги у розбиранні завалів, вивозі уламків та встановленні порядку. Комунальники є першими, хто виходить на передову в реагуванні на зони "прильотів", де вони виконують важливу роботу з усунення наслідків ворожих обстрілів.

10 жовтня 2022 року на вулиці Калиновій сталася ракетна атака, в результаті якої на дорозі утворилася велика вирва. Ліквідація цих наслідків вимагала великих зусиль та значних ресурсів. Під керівництвом міського голови Бориса Філатова, комунальники були належним чином забезпечені необхідними матеріалами та обладнанням для ефективної роботи. Завдяки великому наполегливому зусиллю комунальних служб, вдалося відновити мережі та відремонтувати асфальт всього за одну добу.

Важливу роль в цьому процесі відіграла титанічна праця комунальників, які безумовно виявили високий рівень професіоналізму та відданості своїй роботі. Вони продемонстрували, що своєчасна реакція та спільна координація можуть вирішити найскладніші виклики, з якими стикається місто.

«Працювали одразу після "прильоту", як тільки дозволили співробітники ДСНС. Було замінено ділянку пошкодженого колектора, далі заасфальтували це місце. Вул. Калинова - це одна з головних артерій міста, багато громадського транспорту, тож було важливо відновити рух транспорту до ранку», - згадує Михайло Ступак, заступник начальника КП «УРЕА» ДМР.

15 липня 2022 року став ще одним випробуванням для комунальників міста. Внаслідок ще одного ракетного удару з боку Російської Федерації, на цей раз об'єктом удару став водогін на вулиці Криворізькій. Наслідком цього нападу стали проблеми з водопостачанням правобережної частини Дніпра.

Реагуючи на виклик, комунальні служби негайно прибули на місце події, готові відновлювати пошкоджені мережі. Попри обставини, комунальники продемонстрували дивовижну оперативність та професіоналізм, усунувши аварію за рекордно короткий строк - всього за одну добу. Зважаючи на звичайні обсяги подібних робіт, для їх виконання зазвичай витрачалося від чотирьох днів до тижня.

Цей приклад є яскравим свідченням відданості та ефективності комунальників міста Дніпра, які, всупереч важким обставинам, завжди готові долати труднощі та забезпечувати нормальне функціонування міської інфраструктури для комфорту та безпеки мешканців.

«До ремонтних робіт ми приступили, як тільки отримали дозвіл від ДСНС. Внаслідок ракетного удару біло пошкоджено 2 водогони. Аби усунути цю аварію, з ранку до ранку працювали 3 бригади. Також нам допомагав департамент благоустрою з відновленням асфальтного покриття», - поділився Ян Майдан, представник КП «Дніпроводоканал» ДМР.

Для початку робіт з ліквідації наслідків обстрілу, комунальні служби передусім повинні отримати дозвіл від поліції та рятувальників, які вже перебувають на передовій роботі на місці події. Саме вони першими стикаються з небезпекою та невідкладними ситуаціями. З метою забезпечення максимальної безпеки, виконавці комунальних завдань на місці ракетних ударів діють під наглядом співробітників Державної служби з надзвичайних ситуацій (ДСНС).

«Коли виникає така ситуація, комунальники організовано збирають необхідну техніку в залежності від того, що конкретно трапилось, яких масштабів завдано шкоду. Наші робітники залучені до розбирання завалів, вивезення сміття, прибирання території. Аби дістатись до місця події, комунальникам потрібно приблизно пів години»,  - зазначив Олексій Самілик, заступник директора департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР.

Протягом періоду повномасштабного вторгнення Російської Федерації, комунальні служби успішно розробили план дій для ситуацій, коли житлові будинки зазнали пошкоджень. Головний інженер КП "Жилсервіс-5" Олександр Степаненко розповів: "Спеціалісти нашого підприємства проводять огляд квартир і реєструють пошкоджені або зіпсовані вікна. Якщо у квартирі немає мешканців, ми залишаємо контактні дані на дверях, куди можна звернутися щодо відновлення. Наприклад, на вулиці Криворізькій ми вже встановили 15 з 20 вибитих вікон під час першого огляду. Решту ремонтуємо, коли буде доступний підіймач для майстрів, які не можуть самостійно досягти високих вікон. Зараз ми також розпочали відновлення п'яти пошкоджених вікон на основі отриманих заявок."

Комунальники також мають детальний алгоритм дій у разі пошкоджень зовнішньої освітленої мережі. Процедура передбачає отримання дозволу від відповідних надзвичайних служб, після чого вони проводять огляд та відновлюють мережу освітлення.

«Ми виїжджаємо на місце, оглядаємо лінії освітлення. Якщо є пошкоджені кронштейни, світильники, кабельні мережі – замінюємо їх впродовж декількох діб. В нас працюють 9 електромонтерів, це 3 повноцінні бригади», - розказав Андрій Алексєєв, начальник експлуатаційно-технічного району № 2 КП «Міськсвітло».

Попри важку роботу, яка займає майже весь час, комунальники Дніпра  встигають ще займатись волонтерством. Як приклад, пан Андрій у позаробочий час плете маскувальні сітки у волонтерському штабі. «За останні пів року для наших захисників ми зробили 5000 м кв. маскувальної сітки з агроволокна. Взимку робили окопні свічки, збирали смаколики, медикаменти», - поділився Андрій Алексєєв.

photo_2023-08-21_19-44-59