Секретар міськради Дніпра Олександр Санжара відреагував на скандал з фондом "Повернись живим"

санжара.jpg

У Дніпрі учора, 23 березня директор БФ «Повернись живим» Тарас Чмут на своїй сторінці в ФБ висунув необґрунтовані звинувачення на адресу Вінницької та Дніпровської ОВА. Він написав, ніби-то вони вимагають «відкат» у волонтерів за пропуск гуманітарної допомоги для Збройних сил України через митний кордон. Після цього у соціальних мережах вибухнув скандал. На висловлювання Чмута відразу ж відреагував міський голова Дніпра Борис Філатов, назвавши заяву «антикорупційного активіста» брехнею та провокацією, особливо у воєнний час.

Філатов написав заяви до Генпрокуратури та СБУ, тепер вони займуться цією справою. 

Сьогодні, 24 березня, своїм баченням щодо ситуації на своїй сторінці в ФБ поділився секретар міськради Олександр Санжара.

Про волонтерку, відкати, хайп та синдром секретарки.
Вчора Тарас Чмут опублікував пост про те, що “представники Дніпровської та Вінницької військово-цивільних адміністрацій (та інші) вимагають "відкату" у волонтерів за надання листів”.
Цей пост буде українською для розуміння повної ситуації. Такий от поділ, те, що потрібно донести на ту сторону - російською, наші внутрішні проблеми та питання - нашою.
Хронологічно, як відбувалося, що зараз, які прогнози.
Епізод перший.
Кілька днів тому Gennady Korban написав пост про те, що ми готові купувати джипи та пікапи. Як контактера було вказано Ігоря Маковцева.
У Ігоря вибухнув телефон від купи дзвінків щодо продажу машин, в тому числі, з-за кордону.
Закордонні машини можна купувати досить дешево, заступник Ігоря - Робота Станіслав - шукав вже діючий та перевірений фінмоніторингом контракт щодо закупівлі та поставки машин.
Він знайшов контакти Руслани з фонду “Повернись живим”, як фонду, що, в тому числі, займається машинами, і попросив зразок (!) контракту.
Руслана зацікавилась інформацією про закупівлі, запитала, через яку ОДА машини будуть завозитись, і, якщо є, зразки (!) розпоряджень на перетин кордону.
Стас відповів, що через Дніпропетровську, та скинув зразки розпоряджень, Руслана готує зразок контракту.
Епізод два.
За хвилину (то є цитати).
Руслана пише - я напишу, ви ж підпишете? ))) Зараз кидаю контракти.
Стас пише - Стоп )))
Руслана - І по списку документів пройдуся вам окремо.
Стас - Що я підпишу?
Руслана - лист ВЦА
Стас не розуміє такого старту, він не має відношення до підготовки таких документів, та розуміє, що він таке організувати не зможе, кидає контакти свого начальника, Ігоря Маковцева.
Епізод три.
Ще через хвилину.
Тарас Чмут телефонує Ігорю. Каже, ми веземо машини. Можете зробити розпорядження військової адміністрації?
Ігор відповідає - тим займаються інші люди, я можу організувати координацію, але нам потрібно вказати кінцевого набувача, одну з наших військових частин (!)
Машини ж не везуться у вакуум, має бути вказана частина, що підпорядкована адміністрації.
Тарас - тобто, ви хочете ще машини для своїх?
Ігор - ну, якщо є можливість, то і для своїх, то ж не мені, то армії.
Тарас - то є зрадницька позиція.
Ігор - добре, без зради, ми готові допомогти. Ми просто самі шукаємо машини для армії та ТРО, самі їх купуємо. Якщо ви можете не цього разу, а в майбутньому допомогти, як великий фонд, то було б супер.
Тарас - яка в вас потреба?
Ігор - ну, мені в принципі потрібно знайти 100 машин.
Тарас - то є зрадницька позиція, я буду скаржитись в Офіс президента Єрмаку (кидає трубку).
Через кілька хвилин - пост. Де написано, що представники Вінницької та Дніпропетровської ОДА (цитата) “вимагають “відкату” …"Тариф" - або 10% від рахунку або 100 автівок”.
Епізод чотири.
Borys Filatov читає пост про відкати. Телефонує Сергію Борзову. Філатов намагається додзвонитися до Тараса Чмута різними каналами. Коли, нарешті, вдається - емоційно намагається донести, що це можна назвати як завгодно, але це точно не “відкат”, вимагає прибрати пост. Тарас каже “Ні”.
Кінець історії, початок висновків.
Я не можу казати про Вінницьку ОДА.
Я можу казати тільки про нашу ситуацію.
“Відкату” не просили. 100 машин, що цікаво, також не просили - Ігор назвав те, над чим він працює наразі.
Для розпорядження щодо переміщення машин через кордон потрібно вказувати кінцевого отримувача - конкретну військову частину - бо машини не можуть ввозитися з іншою метою, ніж передача на військову частину(!)
Така військова частина має знаходитись в межах території, на яку поширюються повноваження ОДА.
Якщо звернулися, як вважали працівники фонду, до представників саме Дніпропетровської військової адміністрації - має бути вказана частина саме з Дніпропетровської області.
Чи розумів це Тарас Чмут перед тим, як писати пост?
Якщо вони телефонували не тільки в Дніпро, але й у Вінницю («та іншим», як вказано в оригіналі), відповідно, вони знаходяться в процесі реалізації процедури ввезення і розуміють, як саме це оформлюється.
Можу припустити (!), що Вінницька ОДА просила вказати військову частину на її території, хоча б на якусь малу частину поставки.
Це лише припущення, можливо, там взагалі було по іншому, або як в нас, або взагалі не було.
Якщо б пост був би написаний по-іншому (ось так, як цей), думаю, такого хайпу не було б.
Але Тарас писав той пост, фактично звинувативши дві обласні військові адміністрації та двох конкретних осіб у вчиненні корупційних злочинів, чітко розуміючи, що все трохи по-іншому, але застосовуючи терміни “відкат” і “тариф”.
Чи потрібно так робити? Для хайпу та розкручування назви фонду - ситуація ідеальна. Десятки тисяч коментарів, тисячі репостів, пости підтримки, пости звинувачень.
Але для волонтерського руху, найважливіше, що є у керівника фонду - його репутація.
Саме в цьому випадку Тарас написав неправдивий, але хайповий пост.
І, на жаль, відомий фонд, який справді допомагає бійцям, в моїх очах закінчився як інституція, якій можна довіряти. Через позицію керівника, який вирішив рекламуватися ось таким чином. На жаль, на жаль.
Багато хороших людей у час війни одним постом були втягнуті у скандал. І люди, які цілодобово на ногах у військових адміністраціях, штабах оборони, волонтерських фондах. І донори таких фондів. І симпатики. І хейтери. І всі.
А чи можна було запобігти? Так, можна було огульно не звинувачувати людей, які працюють на Україну без вихідних. Бо Тарас, можливо, знає про свою роботу, але не знає про те, що робить Ігор (організація гуманітарних конвоїв, в тому числі вивезення людей з Маріуполя - саме його сфера). Або можна було видалити пост.
Але тепер - хай розбираються правоохоронці. Хай допитають Борзова, Маковцева, Чмута, та спробують зрозуміти, чи хтось вимагав відкат, чи, навпаки, хтось огульно здійснив наклеп.
Здається, що більше ж на сьогодні у нас ні роботи, ні проблем немає…, - написав у повідомленні Олександр Санжара.

Нагадаємо, раніше ми писали "У нас с трех сторон фронт, мы не спим сутками, а нам приписали 10% отката!»: мэр Днепра ответил директору фонда «Вернись живым»  Убрать все спутниковые антенны: заммэра Днепра Михаил Лысенко обратился к днепрянам