У Дніпрі тривають роботи щодо створення першого безбар’єрного маршруту. Це частина флагманського проєкту «Рух без бар’єрів», ініційованого першою леді Оленою Зеленською. Безбар’єрний маршрут проходитиме від площі Соборної через проспект Дмитра Яворницького до залізничного вокзалу.

Тиждень тому розпочалося будівництво двох нових трамвайних зупинок «Історичний музей» (в обох напрямках). Вони передбачають інклюзивні елементи та будуть облаштовані для низькопідлогових трамваїв.

«Зупинки матимуть платформи завдовжки 35 метрів і будуть підняті на 25 сантиметрів від рівня колії для зручної посадки та висадки пасажирів. Тут влаштують тактильну плитку, передбачено місця для людей на кріслах колісних. Також буде навіс, щоб містянам було комфортно чекати на транспорт у будь-яку погоду. За численними зверненнями дніпрян зупинку в напрямку залізничного вокзалу перенесуть на бульварну частину просп. Дмитра Яворницького», — зазначив начальник відділу з роботи із зупинковими комплексами КП «Транспортна інфраструктура міста» Дніпровської міськради Олексій Орєшин.

Він додав, що планують завершити роботи до кінця року. 

«З власного досвіду можу сказати, що звичайні трамваї занадто високі. Під час тестування транспорту мені було складно, наприклад, піднятися в трамвай. Він дуже зависокий для мене. Уявіть: ви їдете кудись у справах, на роботу, година пік, багато людей. Трамвай не чекатиме. Він зупинився, і поки ти ще тільки підходиш, він уже рушає. Я одного разу так і «поїхала» — просто впала в салон за інерцією. Це був дуже неприємний досвід. І якщо подивитися на цю проблему глобально — кожен може опинитися в ситуації, коли йому буде потрібна допомога або стане важко пересуватись. Це не щось абстрактне, це може статися з кожним. І добре облаштований транспорт був би кращим не лише для мене, а й для всієї громади», — поділилась амбасадорка проєкту «Рух без бар’єрів» Тетяна Рибкіна. 

«Уже десять років ми працюємо над тим, щоб зробити міський транспорт доступнішим — і нарешті дійшли до низькопідлогових трамваїв та спеціально облаштованих для них зупинок. Людина з порушеннями опорно-рухового апарату повинна мати можливість присісти, дочекатися транспорту. Тож добре обладнаний зупинковий комплекс, з накриттям, місцями для сидіння – це дуже важливо! Ми чекаємо на завершення робіт», — каже голова ГО «Океан Добра», амбасадорка проєкту «Рух без бар’єрів» Ольга Волкова.

Довідка: «Рух без бар’єрів» — флагманський проєкт Міністерства розвитку громад та територій, що втілюється в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів» і охоплює 15 пілотних громад. Там створюють безбар’єрні маршрути. На сьогодні це Київ, Одеса, Дніпро, Житомир, Тернопіль, Львів, Рівне, Чернівці, Полтава, Вінниця, Славутич, Кропивницький, Буча, селище Опішня та Калуш. Виконавчим партнером ініціативи виступає громадська організація «Безбар’єрність». За цими маршрутами — зручні тротуари, безпечні переходи, доступні входи до будівель, зрозуміла навігація, тактильні позначки, а також адаптовані заклади громадського харчування, фінансові установи, магазини та інші об’єкти повсякденного користування.