У Дніпрі вчитель історії використовує штучний інтелект на уроках
Були часи, коли батьки з побоюванням ставились до молодих вчителів: досвіду в них ще немає, чому можуть навчити дітей? Але час йде, ситуація змінюється. Зараз дуже часто саме молоді вчителі впроваджують у освітній процес нові креативні підходи. Олександр Підгайний, який викладає історію та правознавство у дніпровській СЗШ № 84 протягом семи років, застосовує на своїх уроках нейронні мережі та штучний інтелект. Про те, як йому це вдається, він розповів «Нашому Місту».
Працювати до школи Олександр Підгайний прийшов одразу після того, як отримав університетський диплом. За цей час має вже чимало досягнень. У 2022 році, незадовго до початку великої війни, на Дніпропетровщині проходив обласний конкурс з правознавства. Там молодий вчитель посів друге місце. Зараз він вже активно ділиться досвідом зі своїми колегами. Наприклад, проводить майстер-класи зі створення чат-ботів. А також тренінги на базі Центру професійного розвитку «Освітня траєкторія». Неодноразово брав участь у всеукраїнських конференціях.
-Я роблю акцент на цифровізації освітнього процесу та інтеграції STEM-підходу в історичну та громадянську галузь освіти, – розповідає Олександр Підгайний. – Для цього використовую технології доповненої реальності. Зокрема, сервіс Artivive дозволяє додати трішки магії і «оживити» сторінки підручника. І створити живі портрети тих, хто у книзі виглядає статично.
Для цього треба завантажити на телефон певний додаток. А потім навести камеру на портрети та відсканувати зображення історичних діячів згідно до тем того чи іншого уроку. А потім «поспілкуватись» з діячами та навіть отримати від них завдання. Це виглядає прямо як живі картини з «Гаррі Поттера»!
-Наприклад, минулої осені школярі вивчали географічні відкриття Христофора Колумба, – згадує Олександр Сергійович. – Діти сканували його зображення, після чого Колумб просив їх розказати, які наслідки були від того, що він доплив до Нового Континенту.
Крім того, Олександр Підгайний створює навчальні чат-боти в сервісі SendPulse. Вони використовуються за таким самим принципом, як коли ми, наприклад, сплачуємо за допомогою чат-боту за комуналку.
-Чат-бот допомагає імітувати живе спілкування у цікавій інтерактивній формі, – зазначає Олександр Підгайний. – Наше життя і без того певною мірою проходить у смартфоні. Тож хай діти використовують смартфони з користю.
Молодий вчитель дуже активно використовує на своїх уроках штучний інтелект та графічні нейромережі. Наприклад, в Image Creator за допомогою текстового опису створюємо графічний контент, який далі використовується для презентації досліджень, створення коміксів тощо.
-Наприклад, ми вивчаємо Середньовіччя, – пояснює Олександр Сергійович. – Учні отримують завдання описати замок чи лицаря. Кінцевим продуктом буде ілюстрація, яку створить нейромережа . Також я реалізовую проєктний підхід через проведення дослідів чи використання 3D-моделювання на платформі Tinkercard. Наприклад, єгипетські піраміди можна сконструювати у 3D-редакторі.
На уроках Олександра Підгайного школярі залюбки влаштовують змагання зі штучним інтелектом. Наприклад, хто скоріше знайде помилку у тексті: вони чи він? Це розвиває навички, які точно знадобляться молоді у найближчому майбутньому. Бо без ШІ – вже нікуди.
-Новітні технології можна застосовувати для дітей різного віку, – впевнений Олександр Підгайний. – Наприклад, відсканувати зображення у підручнику можуть шостикласники. Використовувати чат-боти краще у старшій віковій групі – у 8-9 класах. Досить часто я також використовую комікси, які можна робити у такому сервісі як Canva.
Виглядає це так. Є певна історична подія, діти мають подати її у вигляді комікса, тобто ілюстрованої розповіді. А ще Олександр Сергійович дуже просто може перетворити звичайний урок історії на дослід. До прикладу, створити «наскельні малюнки», які були у первісних людей, за допомогою гіпсової штукатурки, вугілля, тваринного жиру та вохри. Такі малюнки учні під керівництвом вчителя роблять на полотні.
-Зараз в Україні робиться акцент на цифровізації освіти, – каже Олександр Підгайний. – Тож я намагаюсь по максимуму ефективно діяти у цьому напрямку.