
У Дніпропетровській області активно проводяться ремонтні роботи на прифронтових автомобільних дорогах державного значення, які відіграють стратегічну роль у логістиці гуманітарних і військових вантажів, а також забезпеченні безпечної евакуації цивільного населення. Наразі ремонт триває на семи ключових автошляхах, а загалом у 2025 році планується оновлення 24 доріг державного значення в регіоні. Про це повідомляє Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області, пише «Наше місто».
Роботи ведуться на окремих ділянках таких автошляхів:
- М-18 Харків – Сімферополь – Алушта – Ялта: стратегічний маршрут, що з’єднує схід і південь України.
- М-29 Харків – Красноград – Перещепине – Дніпро: важлива транспортна артерія для регіону.
- Т-04-16 Павлоград – Синельникове: територіальний шлях, що забезпечує зв’язок між містами області.
- Т-04-26 /М-30/ – Козачий Гай: сполучає ключові логістичні точки.
- Т-04-45 Синельникове – Славгород – Вільнянськ: забезпечує транспортне сполучення в прифронтових зонах.
- Т-04-32 Божедарівка – Малософіївка – Нікополь: важливий для перевезення вантажів і евакуації.
- Т-04-19 П’ятихатки – Апостолове – Зеленодольськ: з’єднує промислові та прифронтові райони.
Ці маршрути є життєво важливими для доставки гуманітарної допомоги, транспортування поранених і забезпечення логістики в умовах війни. За даними Служби автомобільних доріг, ремонтні роботи проводяться попри постійну загрозу обстрілів і присутність ворожих дронів, що ускладнює завдання дорожників.
Обсяг і технологія ремонту
У рамках поточного ремонту заплановано усунути вибоїни на площі понад 471 тис. м² дорожнього покриття. Технологія включає кілька етапів:
- Фрезерування зношеного покриття: видалення старого асфальту для підготовки поверхні.
- Улаштування основи: використання щебенево-піщаної суміші для створення міцного фундаменту.
- Укладання асфальтобетону: нанесення нижнього та верхнього шарів для забезпечення довговічності покриття.
Такий підхід дозволяє не лише ліквідувати пошкодження, а й значно покращити якість доріг, що є критично важливим для безпечного руху транспорту в прифронтових зонах.
Загальний план на 2025 рік
Загалом у 2025 році в Дніпропетровській області планується відремонтувати 24 автомобільні дороги державного значення. Це частина ширшої стратегії відновлення інфраструктури прифронтових регіонів, на яку уряд України виділив 5,2 млрд грн. Ці кошти спрямовані на підсилення логістичних шляхів, необхідних для обороноздатності країни.
Роботи виконуються кількома бригадами, кожна з яких щодня ремонтує до 500 метрів доріг. Наприклад, у Межівському напрямку вже проведено ямковий ремонт, а надалі заплановано відновлення ще 10 км до кордону з Донецькою областю. У Новопавлівці також ліквідовуються пошкодження на окремих ділянках.
Служба автомобільних доріг звертається до водіїв із проханням бути обережними в місцях проведення ремонтних робіт:
Дотримуйтеся правил дорожнього руху.
Звертайте увагу на попереджувальні знаки.
Будьте уважними до змін у схемах руху, адже деякі ділянки можуть бути частково перекриті.
Такі заходи необхідні для забезпечення безпеки як водіїв, так і працівників, які виконують ремонт у небезпечних умовах прифронтової зони.
Відновлення прифронтових доріг у Дніпропетровській області має стратегічне значення. Ці автошляхи є ключовими для:
- Доставки гуманітарної допомоги до прифронтових громад.
- Евакуації цивільного населення з небезпечних зон.
- Транспортування поранених до медичних закладів.
- Забезпечення військової логістики.
Поганий стан доріг раніше змушував транспорт рухатися узбіччями, що уповільнювало перевезення та підвищувало ризик аварій. Оновлення покриття усуває ці проблеми, сприяючи швидшій і безпечнішій логістиці.
Роботи ведуться в умовах постійної загрози обстрілів, що ускладнює завдання дорожників. За інформацією компанії «Автомагістраль-Південь», яка бере участь у ремонті, працівники чують звуки артилерійських боїв і фіксують появу ворожих дронів. Попри це, ремонтні бригади не припиняють роботу, адже ці дороги є життєво важливими для регіону.
У 2025 році на ремонт і утримання доріг в Україні виділено близько 17 млрд грн, що на 40% менше, ніж торік. Проте Дніпропетровська область залишається пріоритетною через її прифронтове розташування. У планах — повне відновлення доріг, таких як від переїзду в Межовій до кордону з Донецькою областю, що значно покращить транспортну інфраструктуру регіону.