В Дніпрі можливі відключення комунальних послуг через борги: відповіді юристки на актуальні запитання

978e6449-f035732272f10930ce00bd34280f8683

29 грудня 2023 року постановою Кабінету Міністрів України було скасовано мораторій на відключення комунальних послуг по місту Дніпру. Це означає, що комунальні служби можуть припинити надання послуг споживачам, які не сплачують за них. Кому загрожує відключення – читайте в матеріалі «Наше місто» з посиланням на Дніпро оперативний.

Юристка Світлана Торопчина-Агалакова вважає, що до цієї постанови слід поставитися серйозно, оскільки є ймовірність відключення світла, газу або води.

На практиці, як показує досвід юристів, споживачів, які мають борг, але вносять хоч якісь суми, не відключають від комунальних послуг у першу чергу.

У разі навмисного невиконання зобов’язань за договором, коли розрахунки в платіжках є правильними, комунальні служби мають право відключити споживача від газу, світла, води. Довести свою правоту в суді в такому випадку буде непросто.

Щоб запобігти відключенню, головна порада юристів – налагодити комунікацію з комунальними службами. У письмовій формі необхідно пояснити ситуацію, укласти договір з представниками комунальних служб. На основі цього договору буде складено графік виплат, який буде зручний для обох сторін.

Неіснуючий борг
Якщо платіжка за комунальні послуги викликає у споживача сумніви, оскільки сума боргу є занадто великою, він не повинен зволікати, а негайно звернутися до постачальника послуг. Для цього не обов’язково стояти в черзі чи їхати до офісу компанії. Достатньо надіслати електронний лист або написати повідомлення в чат-бот.

У разі, якщо споживач відсутній у квартирі, але платіжки все одно приходять, йому необхідно вжити таких заходів:

Повідомити постачальника послуг про свою відсутність. Це можна зробити письмово, у двох примірниках, із позначкою про вручення. Також можна надіслати повідомлення електронною поштою або через чат-бот.

Забезпечити докази своєї відсутності. Це можуть бути будь-які документи, які підтверджують, що споживач перебував у іншому місці в період, за який йому нараховані платежі. Наприклад, це можуть бути квитки на транспорт, довідки з місця роботи тощо.

Усі заяви, які надсилає споживач постачальнику послуг, можна надіслати електронною поштою. Це є письмовим доказом того, що споживач звернувся до компанії.

Юрист зазначила, що в Україні є багато пільгових категорій населення, які отримують субсидії на комунальні послуги. Це означає, що вони платять за них менше, ніж інші споживачі. Однак навіть пільговики зобов’язані сплачувати за послуги щомісяця. Якщо вони не сплачують систематично, до них можуть бути застосовані санкції, зокрема відключення від мережі.