78 років тому у Дніпрі з'явився завод, який увійшов у світову історію

MyCollages (99)

78 років тому, 21 липня 1944 року у звільненому від фашистів Дніпропетровську з'явився автозавод, який почав будувати вантажівки, а вже за кілька років отримав секретний номер та приступив до випуску ракет. Мова йде про легендарний Південмаш, повідомляє Gorsovet.

Це потім будуть космічні технології, а починалось все з мирного "Дніпропетровського автомобільного заводу" (ДАЗ), який мав з відомим радянським розмахом випускати 75 000 вантажних автомобілів щорічно. Тобто з урахуванням вихідних, приблизно по 280 машин на день.

Інтенсивне будівництво нового потужного підприємства розпочали на західній околиці міста, де ще до Другої світової війни планували відкрити авіамоторний завод. Перші автомобілі почали збирати у недобудованих цехах.

юмз

Візитною карткою підприємства стали перші вантажівки - ДАЗ-150 "Українець" та автомобіль-амфібія ДАЗ-485. 7 листопада 1948 року перший ДАЗ-150 "Українець" проїхав вулицями Дніпропетровська.

MyCollages (94)MyCollages (92)MyCollages (93)

.До кінця 1948 року серійний випуск вантажівок ДАЗ-150 "Українець" затвердила у верхах. Відомо, що у жовтні 1949 року відділ головного конструктора заводу повністю завершив конструювання автівки. За 1949 рік було виготовлено чотири дослідні зразки ДАЗ-150 різних модифікацій. Після державних випробувань вантажівку рекомендували до виробництва, але завод у 1951 році був переорієнтований на випуск ракетної продукції. Відомо, що на ДАЗі віпустили лише кілька десятків таких вантажівок. До ниших часів жодна з них не збереглась. 

Одночасно з вантажівкою на "Дніпропетровському автозаводі" розробляли автомобіль-амфібію - плаваючий всюдихід ДАЗ-485. Машина вийшла міцною, рухливою, зручною в управлінні, мала плавний хід і виняткову, небачену раніше прохідність, за якою їй на той час практично не було рівних. Відмінними були її ходові якості на воді. 

MyCollages (96)MyCollages (97)

З вересня по жовтень 1950 року тривали заводські та міжвідомчі випробування амфібії ДАЗ-485. Після успішного завершення випробувань два зразки амфібії передані замовнику - Міністерству оборони СРСР. Всюдихід отримав армійський індекс ВАВ (великовантажний автомобіль водоплавний) та рекомендації до серійного виробництва, проте все це відбувалось вже на іншому заводі. Адже у 1951 році Південмаш став підприємством-невидимкою. У грудні 1953 року для прикриття випуску ракетної продукції на заводі почали збирати трактори.

MyCollages (98)

Нагадаємо, 20 липня виповнилось 96 років з того дня, як Катеринослав почав називатися Дніпропетровськом.